Start

Na tej stronie znajdziesz najważniejsze informacje dotyczące instalowania,
konfigurowania i korzystania z motywu Neura.pro.

CZĘŚĆ PIERWSZA:

Podstawowa konfiguracja witryny WordPress

  1. Jak uruchomić stronę internetową?
  2. Jak zainstalować motyw WordPress?
  3. Gdzie ustawić kolory, logo i czcionki na stronie?
  4. Jak włączyć/wyłączyć menu lub stopkę na swojej witrynie?

CZĘŚĆ DRUGA

Tworzenie treści i projektowanie swojej strony www

  1. https://neura.pl/landing-page-za-pomoca-motywu-neura-proJak zacząć tworzyć swoją stronę, ale tak, aby nie widzieli tego inni?
  2. Strona w budowie: jak ją ustawić?
  3. Strona Kontakt: co powinno się w niej znaleźć?
  4. Jak stworzyć formularz kontaktowy?
  5. Polityka Prywatności – jak zadbać o zgodność z RODO na swojej witrynie?
  6. Tworzenie landing page za pomocą motywu Neura.pro

CZĘŚĆ TRZECIA

Optymalizowanie działania witryny

  1. Rekomendowane wtyczki: jak zoptymalizować działanie witryny?
  2. Bezpieczeństwo WordPress: co robić (i czego nie robić),
    aby strona znalazła się jak najwyżej w wynikach wyszukiwania?

Dla webmastera

Informacje techniczne dotyczące edycji i wykorzystania funkcji motywu Neura.pro
znajdują się na stronie: dla webmastera.

Najczęściej zadawane pytania:

Co to motyw potomny
(child theme)?

Child theme jest motywem, który dziedziczy styl, funkcje i konfigurację innego motywu nadrzędnego. To wentyl bezpieczeństwa dla każdej dużej witryny, w której zmiany są wprowadzane często i dużym zakresie lub dla deweloperów, którzy tworzą strony na zlecenie wprowadzając sporo zmian w kodzie.

Każda zmiana wprowadzana na stronie powinna być wprowadzana w motywie potomnym – dzięki temu tylko nadpisujemy zmiany w motywie nadrzędnym.

To rozwiązanie gwarantuje, że po aktualizacji motywu nadrzędnego (głównego) żadne zmiany wprowadzane w motywie potomnym nie zostaną utracone. Obecnie korzystanie z motywu potomnego uważa się za standard bezpieczeństwa w edytowaniu stron w systemie WordPress.

Jak zrobić tak, aby dało się znaleźć stronę w Internecie?

To pytanie, które zadaje sobie większość osób prowadzących jakąkolwiek działalność online 🙂 Odpowiemy w telegraficznym skrócie:

  • załóż stronę www
  • zadbaj o jej kondycję i bezpieczeństwo
  • uruchom blog i twórz wartościowe treści.

Własna strona internetowa to potężne narzędzie. Potencjalni klienci czy czytelnicy mogą na niej znaleźć wszystkie potrzebne informacje w znacznie prostszy sposób niż to jest na fanpage czy zewnętrznych platformach może być mniej skuteczna.

Pisząc o kondycji strony www mamy na myśli jej aktualność techniczną i zgodność z ogólnie przyjętymi zasadami bezpieczeństwa, które opisaliśmy w tym artykule.

Mając własną stronę internetową warto uruchomić blog, ponieważ publikowane na nim treści pracują w wyszukiwarkach. Jeśli ktoś zadaje w Google pytanie, wyszukiwarki skanują treści w Internecie, aby podpowiedzieć najbardziej odpowiednie wyniki. W ten sposób dany post może stać się „przynętą”, która przyciągnie klientów do danej oferty. Więcej szczegółów na konkretnym przykładzie możesz znaleźć przechodząc do tego artykułu.

Jaka jest różnica między optymalizowaniem i pozycjonowaniem?

To dwa, ważne podejścia zwłaszcza w marketingu online. Optymalizacja jest związana z działaniami prowadzonymi na stronie (in-site) i dotyczy:

  • dbania o aspekty techniczne strony (certyfikat SSL, aktualność wtyczek i WordPress’a, itd)
  • czytelność strony i jej odbiór przez odbiorców (wielkość czcionki, czytelność tekstu, błędy stylistyczne, ortograficzne, ilość treści, obrazów, itd.)
  • oraz jakości treści (czy dany artykuł odpowiada na pytanie, czy podsuwa dodatkowe artykuły, które dopełnią odpowiedzi, czy oferuje różne formaty, np. zdjęcia, infografiki, itd.)

Pozycjonowanie to z kolei zbiór praktyk, które składają się na ranking danej strony w wynikach wyszukiwania i są to działania zewnętrzne (off-site). Dotyczą:

  • link building, czyli tworzenia zewnętrznego linkowania, które prowadzi na daną stronę (buduje się je linkując do swojej strony np. na fanpage czy w zewnętrznych platfomach, gdzie prezentujemy wizytówkę swojej firmy, np. mapy Google; publikując na innych blogach, pisząc artykuły do magazynów online itd.)
  • reklamy Ad Words, czyli płatne treści publikowane w wyszukiwarce.

Co to jest SEO?

SEO to skrót od ang. Search Engine Optimalization, które dotyczy optymalizacji pod silnik wyszukiwarki. To zbiór praktyk, które mają na celu jak najlepsze dostosowanie się do aktualnych wymogów wyszukiwarek, aby dane treści mogły pojawiać się jak najwyżej w rankingu.

Mały komentarz od nas: roboty wyszukiwarek nie potrafią czytać, więc swoją ocenę opierają o analizę zachowań użytkowników, którzy odwiedzają daną stronę. Im więcej czasu dany użytkownik na niej spędzi, im więcej stron odwiedzi i im więcej zakupów zrobi, tym wyżej taka strona znajdzie się w wynikach wyszukiwania, bo to znaczy, że użytkownicy znajdują na niej to, czego szukają. Aby tworzyć dobrze zoptymalizowane strony należy wczuć się w potrzeby potencjalnego odbiorcy, aby zapewnić mu jak najwyższą jakość doświadczeń.

Pytania?

Nie widzisz tu odpowiedzi, której szukasz? Koniecznie daj nam znać!