Strona internetowa dla firmy: jak wypromować swój biznes?

Strona internetowa dla firmy to ważny element. Dzięki niemu budujemy zaufanie, możemy angażować odbiorców na różne sposoby oraz pokazać portfolio projektów czy opinie klientów. Oto kilka pomysłów jak wypromować swój biznes online.

Strona internetowa dla firmy

W tym artykule opiszemy przykład Pani Małgosi, która postanowiła wypromować swój mały salon kosmetyczny w Internecie. Postanowiła „stworzyć swoje miejsce online, aby inni mogli mnie znaleźć” dlatego z przyjemnością jej w tym pomogliśmy 🙂

Strona www dla kosmetyczki

Do stworzenia strony wizytówkowej zaproponowaliśmy WordPress i stworzony przez nas motyw Neura.pro. Motyw to „szablon”, który odpowiada za wygląd strony i w przypadku gabinetu kosmetycznego nasza propozycja świetnie się sprawdziła.

Wspólnie zastanowiliśmy się, co warto byłoby umieścić na stronie i wspólnie doszliśmy do wniosku, że na stronie powinny się znaleźć:

  • strona główna
  • blog
  • cennik
  • kontakt

Oto jakie funkcje ma pełnić każdy z wyżej wymienionych elementów.

Strona główna

Strona główna zawsze musi robić świetne pierwsze wrażenie. Należy pamiętać, że część (czasem nawet większość) użytkowników odwiedza ją z poziomu urządzeń mobilnych, więc trzeba zadbać o to, aby była responsywna. Responsywność oznacza czytelność i funkcjonalność także na małych ekranach, co zostało zapewnione w stworzonym przez nas motywie Neura.pro. Kiedy mieliśmy to sprawdzone, zajęliśmy się projektowaniem ścieżki klienta.

Jak zaprojektować firmową stronę internetową?

Zawsze na początku warto zadać sobie pytanie: czego potrzebuje osoba, która szuka tego rodzaju produktu czy usługi? Co jest dla niej ważne? Co warunkuje jej decyzje?

W przypadku usług kosmetycznych stwierdziliśmy, że potencjalna klientka może zastanawiać się czy:

  • w tym salonie kosmetycznym wykonam zabieg, którego szukam?
  • czy inne klientki poleciłyby ten salon?
  • jaka atmosfera panuje w salonie, czy będę zadowolona?
  • ile to kosztuje?
  • jak mogę tam dojechać?
  • czy istnieje możliwość dojazdu do domu?
  • jak zarezerwować termin?

Dobrze, aby strona główna odpowiadała na większość tych pytań. Dlatego na stronie salonu kosmetycznego Pani Małgosi umieściliśmy:

  • krótkie podsumowanie oferty z odesłaniem do cennika (i systemu rezerwacji)
  • opinie dotychczasowych klientek,
  • zdjęcia wnętrza salonu i uśmiechniętych specjalistek, które w nim pracują,
  • zdjęcia metamorfoz przed i po (część z odesłaniem do krótkiego wpisu na blogu),
  • w stopce adres salonu z wskazówkami dojazdu
  • na stronie kontakt wstawiliśmy mapkę oraz informację dotyczącą najbliższego przystanku.

Jak dać się znaleźć Internecie

Projekt strony internetowej jest ważny, ale najważniejsze jest to, aby była znajdowalna online. Aby ktoś wpisując odpowiednią frazę kluczową w wyszukiwarkę, np. „kosmetyczka Rybnik” trafił właśnie na stronę Pani Małgosi.

W tym celu wykonaliśmy kilka podstawowych kroków:

  • stworzyliśmy wizytówkę salonu w mapach Google dodając adres strony i telefon
  • założyliśmy fanpage salonu z odesłaniem do strony i cennikiem
  • na stronie głównej umieściliśmy frazy kluczowe jak „kosmetyczka Rybnik”, „makijaż Rybnik”, aby strona pojawiła się jak najwyżej w wynikach wyszukiwania
  • zarekomendowaliśmy uruchomienie bloga, który może pełnić rolę portfolio i pozycjonować stronę na dodatkowe, mniej popularne frazy jak „zdobienie paznokci Rybnik”, „kosmetyczka z dojazdem Śląsk”, „makijaż ślubny Śląsk” itd.
  • zaproponowaliśmy dodanie usługi na zewnętrznych portalach, jak Booksy czy OLX z odesłaniem do strony firmowej

Każdy z tych elementów buduje wyższy ranking strony internetowej, a w efekcie pomaga wyprzedzić konkurencje i stać się pierwszym wyborem 🙂 Więcej o możliwościach

Zalety własnej strony www

Jak widać z powyższego zestawienia posiadanie strony internetowej swojej firmy jest dużym atutem na rynku. Dzięki temu mamy możliwość:

  • budowania relacji z klientami (poprzez udostępnianie bonusów, kodów rabatowych, zachęcając do zapisu na newsletter czy programów lojalnościowych itd.)
  • promowania biznesu za pomocą Google Ads i reklam w social media
  • zaprojektowania ścieżki klienta, która odpowiada na najważniejsze pytania, a tym samym buduje zaufanie
  • uniezależnienia się od zewnętrznych platform.

Jeśli masz pytania lub chcesz, abyśmy pomogli w budowaniu strony www dla Twojego biznesu – napisz nam o tym , w komentarzu poniżej 🙂

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *